Kis kendő csipkeszegéllyel

2009. december 2., szerda

A képen látható kendő 20 dkg, kb. 300 m kézzel festett, kézzel font fonalból készült. Méretei kb. 180 x 40 cm, nagyon kényelmes méret, jól a nyakba lehet tekerni.

Felszedtem 110 szemet a tűre, és kötöttem 2 sor lustát. A következő sorban átváltottam sima kötésre. Az első sima sor végén már rövidítettem, vagyis az utolsó két szemet a bal tűn hagytam, megfordítottam a munkát, és kötöttem tovább. A továbbiakban minden sort így kötöttem (vagyis rövidítettem) addig, amíg csak két szem maradt középen.

Visszaszedtem az összes szemet a tűre úgy, hogy sima sor következzen.
A két szemes rövidítések szépen látszanak, ezeket simán összekötöttem, előttük és utánuk pedig ráhajtást csináltam.

Az első sor tehát: 2 szélszem lustával, ráhajtás, a két szemes csoport összekötése, ráhajtás, a következő 2 szemes csoport összekötése, ráhajtás, stb.

A második sor: a két szélén 2-2 szem lustával, a többi fordított. A ráhajtásoknak a másik lábát kötöm le, hogy kisebb legyen a lyuk. (Így lesz normál méretű a lyuk, ha a szokásos lábát kötöm le, akkor túl nagy lesz.)

A harmadik sor: sima, de itt egyenletesen elosztva szaporítok annyit, hogy 190 szem legyen a tűn.

A továbbiakat az alábbi minta szerint kötöttem. Négyszer ismételtem a keretezett részt.

A kendő eredetijét Nina követte el sok verzióban, Mária fordította, Gyöngyitől kaptam ezt, és a kedvet is ő hozta meg hozzá, amikor a csipkésítést emlegette.

A csipkeszegélyhez ennek a szegélyének egy részét használtam fel.

7 megjegyzés:

nöné írta...

Köszönet a leírásért! Ezt tényleg szépen megcsipkésítetted!

Timici írta...

szuper szépséges a kendőd!
és elmondhatod hogy teljesen egészében benne vagy:o)))
Atya ég! az a damsel shawl valami eszméletlen széééép!bárcsak, bárcsak...

Maria írta...

Jaj, de jó, hogy leírtad. A következőm ez lesz.
Azt még azért áruld el, Te hányas tűvel csináltad?

Macus írta...

Erika! Gyönyörű már a fonal is. Hát még a kendő!
Nézz be hozzám, van neked ott valami.

bucilla írta...

Nagyon tetszik! A fonal, a minta, a szín....minden:)

Anice kötős blogja írta...

Kedves vagy,h leírtad! Tetszik a csipkéd úgy egészében.

ercsu27 írta...

Köszi lánykák!

Kössetek ilyen kendőket, nagyon gyorsan megvan, nagyon jó a mérete meg a formája.Vastag fonalból igazi jó kis nyakbavaló.

Bármelyiknek a csipkéjét rá tudjátok tenni a leírásom alapján, mert a szaporítós sorban annyit szaporítotok, amennyit akartok.

Mária, talán 6,5-essel, most hirtelen nem is tudom. Vastag fonal, elvégre tél van, vagy mi?!?!:-)

 
Benke Erika - csipkekötés. Design by Pocket