Márpedig ebből ...

2011. június 5., vasárnap

... kardigán lesz!
Nem is akármilyen!

A minta akár unalmas is lehetne egy kissé, de a sok-sok technikai trükk miatt nagyon is élvezetes kötni.

Raglán ujj rövidített sorokkal:


A vállrész és nyakkivágás kialakítása szintén rövidített sorokkal, a nyakkivágás szegélye I-cording-gal, a gomblyukak egy sorban kötött gomblyukak:


Itt változtattam egy kicsit, az I- cording-ot is fordítottan kötöm, szerintem sokkal szebb így, sokkal jobban illik az egész kardigánhoz.
Az eredetin egy kicsit furcsa nekem a sima kötésű szegély. Ettől függetlenül a kardigán gyönyörű, és tényleg jó kötni, minden egyes sorban alig várom, hogy milyen érdekesség jön a következőben.


Fonal: Adriafil Globe Uni Classic, 80 % gyapjú, 20 % nylon, kb. 87 m/50  g, mert tilos megnyúlnia! :-)
Tű: néhány 5,5-es, amit csak találtam:-) (KnitPro Symphonie Rose és Prym KnitPro Natural cserélhető damilokkal)  (trükkös darab, most éppen két körtű és egy segédszál van benne. Az Addi tűmnek most más dolga van.)

10 megjegyzés:

paribanu írta...

Biztosan gyönyörű lesz. Nagyon szeretem a szürke színt.

Melinda írta...

Bár még nem kötöttem Ysoldától semmit, ahogy hirtelen utána gondolok (ja de, egy egeret, de az most nem számít), azonban azt már olvastam itt-ott, hogy az egyszerűnek tűnő tervezései korántsem egyszerűek és mindenki odáig van értük, pontosan ezek miatt az apró kis trükkök miatt, amiket te is említettél és amik a te érdeklődésedet is ébren tartják.
Kíváncsian várom ezt a kardigánt készen, szép lesz, ez már most látszik.
Nekem is ideje lenne már választanom valamit tőle... mármint Y.T-től.

CathlenKata írta...

Nagyon izgalmasan hangzik és tuti szép is lesz ez már most látszik!

(Meglett a tűd? )

Mázsa Viki írta...

Gyönyörű lesz! Bárcsak én is tudnék ilyen szépet kötni!

Irenka írta...

Igazi csemegének tűnik, kellemes időtöltést hozzá!

Timici írta...

utólag is nagyon boldog születésnapot kívánok!!! Isten éltessen sokáig!

Szihaj írta...

Hűűű, ez nagyon bonyolultnak hangzik :)

Judilla írta...

hú anyám!! ez aztán nem semmi!!:))
bár nálad egészen természetes már, hogy tudod ezeket a trükköket-praktikákat, én bezzeg nem mernék belevágni. elég, ha nálad gyönyörködöm.
és kétségtelenül nem unalmas a minta.
a szegély pedig valóban sokkal szebb lesz így!

ercsu27 írta...

Kata, nem szürke, hanem barna, csak kicsit erős volt a vaku, főleg az egyik képnél.

Melindám, valóban egyszerűnek néz ki, és valóban tele van az Ysolda-ra annyira jellemző trükkökkel. De pl. a gomblyuk is, amilyen macerásnak tűnik, olyan egyszerű.
Bár őszintén megmondom, azért volt egy pillanat, amikor elgondolkoztam, hogy most melyik tű melyik vége a következő sor eleje, amiről "beszél". :-) De akkor a segédszálon kívül még 3 körtű volt benne.
De ez ne ijesszen el senkit, sorról-sorra le van írva, jól követhető.

Kata: meglett! :-)

Viki, Irenka, köszönöm szépen!

Timici: köszönöm szépen!

Hajni: annyira azért nem bonyolult ám, hogy rajtad kifogjon! :-)

Juditom: tényleg nem olyan bonyolult, és olyan szép lesz, érdemes bíbelődni vele. :-)

MrsYarnart írta...

nagyon különleges! és ahogy mondani szokás: a titok az apró részletekben rejlik:)

 
Benke Erika - csipkekötés. Design by Pocket